Veľkolepé finále MISS 2001

Záverečné sústredenie MISS 2001
29. marca 2001
Vyhlásenie súťaže MISS 2002
31. októbra 2001

Bratislava (21. apríl 2001). Prestížna súťaž krásy MISS 2001, ktorú organizuje produkčný dom FORZA v spolupráci s televíziou MARKÍZA a agentúrou OKLAMČÁK Production, sa dostala do svojho veľkolepého finále. Okrem tisícky priamych účastníkov prítomných vo Veľkej sále bratislavského Istropolisu ho svojim divákom už po piaty krát ponúka TV Markíza. Divácku príťažlivosť priameho prenosu potvrdzuje tradične vysoká sledovanosť. Pre zaujímavosť, pri svojej premiére na televíznych obrazovkách Markízy v roku 1997, bol priamy prenos z Miss Slovensko najsledovanejším programom za celý rok. O rok neskôr to bolo druhé miesto v poradí celoročnej sledovanosti všetkých televíznych programov a staníc na Slovensku. V minulom roku dosiahla sledovanosť tohto programu 42,2 % a podiel na trhu predstavoval 60,7%.

Z celkového počtu 1278 prihlásených dievčat sa prostredníctvom štyroch regionálnych kastingov a neverejného bratislavského semifinále dostalo do finále dvanásť dievčat a jedna náhradníčka. Ich príprava, ktorá  prebiehala od polovice februára, zahŕňala dve týždňové sústredenia. Novinkou bolo úvodné sústredenie v Tunisku, ktoré sa uskutočnilo vo februári vďaka CK Kartágo Tours. Na prelome marca a apríla nasledovalo sústredenie v hoteli Permon v Podbanskom a záverečnou fázou bolo predfinálové sústredenie v Bratislave, zamerané na prípravu slávnostného finále. Okrem spoločnej choreografie dievčatá skúšajú kostýmy a pod dohľadom odborníkov dolaďujú úpravu vlasov a vizáže. V predvečer finále sa dievčatá po prvýkrát stretli aj s členmi medzinárodnej odbornej poroty, ktorej predsedá prezident svetovej modelingovej siete NEXT Lorenzo Pedrini.

Príprava finále Miss 2001 prebieha vo Veľkej sále bratislavského Istropolisu už od utorka 17. apríla, kedy sa začala stavba scény. Jej autorom je scénograf Marek Hollý. Návrh scény vychádza z témy  slnka, ktoré svojou energiou a farebnosťou dominuje všetkým prvkom tohto ročníka súťaže, počnúc kostýmami a  výberom hudby, končiac štylizáciou vizáže a mejkapu finalistiek či  grafickým  dizajnom televíznych upútaviek a programového bulletinu. Náročnosť  prípravy a realizácie  priameho  prenosu  potvrdzuje  aj trojica režisérov. Réžiu scény a priameho prenosu si vzal na svoje plecia Vlado Balko. Réžiu televíznej upútavky mal na starosti Rado Štefanov. Trojicu režisérov dopĺňa Peter Majeský, ktorý sa zameral na dokrútky a zachytenie príprav a zákulisia projektu MISS 2001. Dianie v sále a v zákulisí sníma tucet statických a pohyblivých kamier pod vedením hlavného kameramana Vlada Ďurčanského. Súčasťou scény sú už tradične spätné projektory a veľkoplošná obrazovka dopĺňajúce celkový vizuál slávnostného večera.

V úlohe moderátorov sa predstaví dvojica Jarmila Hargašová a Milan Lasica.  V programe sa spolu s dvanástimi finalistkami predstaví aj najúspešnejšia domáca hudobná skupina uplynulého roka No Name, starý hit Mira Žbirku Atlantída zaspieva česká speváčka  Bára Basiková. Miro Žbirka bude mať vo finále takpovediac dvojité zastúpenie, pretože spolu s Marikou Gombitovou v premiére uvedú duet Nespáľme to krásne v nás, ktorý zložil na text Kamila Peteraja špeciálne pre túto príležitosť. Ďalšou atraktívnym duetom večera je pieseň Bude mi lehká zem v podaní Petra Hapku a Jany Kirschner. Chýbať nebude ani Zlatý slávik Pavol Habera, ktorý divákom predstaví pieseň zo svojho nového albumu. Zlatým klincom programu bude nepochybne najpopulárnejší  taliansky spevák všetkých čias Eros Ramazzotti, ktorý na Slovensko zavítal vôbec po prvýkrát.


Generálnymi reklamnými partnermi MISS 2001 sú Wella – značka špičkovej vlasovej kozmetiky, Poisťovňa Drukos, AGW – vaša cesta istoty a Toyota Motor Slovakia.
Hlavnými reklamnými partnermi sú Avon Cosmetics – oficiálny dodávateľ kozmetiky AVON, Kartágo Tours, CK Leonardo, Reebok – oficiálny dodávateľ športového oblečenia, Vitana Slovensko, Dopravná poisťovňa, a.s., Fajn Club, Hotel Holiday Inn, Capital Invest, o.c.p., a.s., Intersonic Cinema a GAMO, a.s.,  Banská Bystrica.
Reklamnými partnermi sú hotel Permon, Beauty salón Artamis a Galéria MIRO s filiálkami v Snine, Prahe, Berlíne a New Yorku.
Oficiálni dodávatelia: SMINT, MIXER, M.O.O.D. Identity, LEVI´S, Lýdia Eckhardt, KOOKAI, TEMATEX, Live Club, a.s., a Sovimport.
Mediálnymi partnermi MISS 2001 sú rádio OKEY, denníky Nový čas, Národná obroda a Šport, týždenníky Markíza a Slovenka, mesačníky Dorotka, Ženský magazín,  Auto magazín a Maxi Super, spoločnosť ISPA a tlačová agentúra SITA.

Zdieľajte