Veľkolepé finále MISS 2000

Záverečné sústredenie MISS 2000
6. apríla 2000
Vyhlásenie súťaže MISS 2001
28. septembra 2000

Bratislava (29. apríl 2000). Prestížna súťaž krásy MISS 2000, ktorú organizuje produkčný dom FORZA v spolupráci s televíziou MARKÍZA a agentúrou OKLAMČÁK Production, sa dostala do svojho veľkolepého finále. Okrem 1100 priamych účastníkov z kategórie VIP hostí prítomných vo Veľkej sále bratislavského Istropolisu ho svojim divákom už po štvrtý krát ponúka TV Markíza. Divácku príťažlivosť priameho prenosu potvrdzuje tradične vysoká sledovanosť. Pre zaujímavosť, pri svojej premiére na televíznych obrazovkách Markízy v roku 1997, bol priamy prenos z Miss Slovensko najsledovanejším programom za celý rok. O rok neskôr to bolo druhé miesto v poradí celoročnej sledovanosti všetkých televíznych programov a staníc na Slovensku. V minulom roku dosiahla sledovanosť finále rekordných 44,5 %, pričom podiel na trhu  predstavoval 58 %.

Z celkového počtu 1853 prihlásených dievčat sa prostredníctvom štyroch regionálnych kastingov a neverejného bratislavského semifinále dostalo do finále dvanásť dievčat a jedna náhradníčka. Ich príprava, ktorá  prebiehala od polovice februára, zahŕňala dve týždňové sústredenia. Záverečnou fázou bolo predfinálové sústredenie v Bratislave, zamerané na prípravu slávnostného finále. Okrem spoločnej choreografie dievčatá skúšajú kostýmy a pod dohľadom odborníkov dolaďujú úpravu vlasov a vizáže. V predvečer finále sa dievčatá po prvýkrát stretli aj s členmi medzinárodnej odbornej poroty, ktorej predsedá svetová topmodelka Ivanka Trump. Jej členmi sú spolu so známymi domácimi aj ďalšie  osobnosti svetového modelingu.

Príprava finále Miss 2000 prebieha vo Veľkej sále bratislavského Istropolisu už od utorka 25. apríla, kedy sa začala stavba scény. Jej autorom je scénograf Marek Hollý. Scéna je postavená na myšlienke mesta, ktoré je poprepájané mostami, predstavujúcimi komunikáciu medzi ľuďmi. Dôležitou súčasťou scény je ozvučenie a osvetlenie. Svetelný dizajn finále premiérovo navrhol a realizuje špičkový odborník v tejto oblasti. Jeho umelecké meno je Johnny Mc. Pochádza z írskeho Dublinu a svojou prácou sa podpisuje pod také podujatia ako odovzdávanie cien MTV alebo odovzdávanie British Awards. Mimochodom, celkový  inštalovaný výkon svetelnej aparatúry v Istropolise predstavuje 350 kW, čo predstavuje historický slovenský rekord.

Náročnosť  prípravy a realizácie  priameho  prenosu  potvrdzuje  aj trojica režisérov. Réžiu scény a priameho prenosu si vzal na svoje plecia Vlado Balko. Réžiu dokrútok a upútavky mal na starosti Peter Nuňez. Trojicu režisérov dopĺňa Peter Majeský, ktorý sa zameral na zachytenie príprav a zákulisia projektu MISS 2000. Dianie v sále a v zákulisí sníma tucet statických a pohyblivých kamier, pričom nechýba ani efektná kamerová lanovka či veľký a malý Jimmy-jib. Súčasťou scény je už tradične veľkoplošná obrazovka dopĺňajúca celkový vizuál slávnostného večera. Ten sa tvorcovia rozhodli štylizovať do metaforického znázornenia štyroch živlov: oheň, vzduch, voda a zem. Tejto koncepcii sa pri tvorbe  kostýmov a topánok finalistiek podriadili aj všetci zúčastnení módni návrhári: Lýdia Eckhardt, Zuzana Kanisová, Karin Tomaškovičová, M.O.O.D. Identity s kolekciou značky Morgan a značka MIXER.

Ako je známe, organizátori rátali v úlohe moderátora večera do poslednej chvíle s účasťou Milana Lasicu. Žiaľ, následky zranenia, ktoré nedávno utrpel  pri dopravnej nehode, účasť tohto „veterána“ Miss v poslednej chvíli zmarili. Štafetu tak symbolicky prebral Štefan Skrúcaný. Na poste moderátorky sa predstaví Jarmila Hargašová. V programe sa spolu s dvanástimi finalistkami predstaví aj česká skupina Lucie a Miro Žbirka so špeciálnou zmesou svojich hitov. Prekvapením večera môže byť vystúpenie Vaša Patejdla spolu s Bratislavským chlapčenským zborom v špeciálnej úprave najväčšieho minuloročného slovenského hitu, ktorú bude priamo  v hľadisku sledovať jej pôvodný interpret.


Generálnymi reklamnými partnermi MISS 2000 sú oficiálny dodávateľ vlasovej kozmetiky Wella, Finlandia Grand Prix, Oriflame – švédska prírodná kozmetika, oficiálny dodávateľ pleťových prípravkov, mejkapu a oficiálnej vône Serene, SCP Ružomberok a Toyota Motor Slovakia. Hlavnými reklamnými partnermi sú Dopravná poisťovňa, a.s., Reebok, Hotel Holiday Inn, Transpetrol, a.s., Superstar Model Of The World, Kartago Tours, Harmanecké papierne, a.s. a GAMO Banská Bystrica. Reklamnými partnermi MISS 2000 sú CK Leonardo, Hotel Permon, TP Hotel Družba, Food Investment, Kobok, ANCETA športovo-reklamná agentúra, Galéria MIRO, ORMAN a MEDMILK Veľký Meder. Oficiálnymi dodávateľmi sú  TISSOT, Philips Slovakia, Intersonic Cinema, Sovimport, JM Vinárstvo Doľany  a už spomínaní módni návrhári. Mediálnymi partnermi MISS 2000 sú denníky Nový čas a Národná obroda, týždenníky Markíza a Slovenka, mesačníky Cosmopolitan, Ženský magazín, Top Slovakia a Profi Auto, Rádio Twist, reklamná spoločnosť ISPA a tlačová agentúra SITA.

Zdieľajte